راه روشن

إهدنا الصراط المستقیم

راه روشن

إهدنا الصراط المستقیم

راه روشن

اللهم کن لولیک الحجةبن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیاٌ و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا.

عطاءالله قادری

زندگینامه:

فرزند قربانعلی متولد مهرآباد بخش عجب شیر ساکن میاندوآب آذربایجان غربی مدت 41 سال عضو تشکیلات بهائیت بوده و در این مدت حدود 20 سال به عنوان معلم ضیافت و درس اخلاق عضو محفل محلی نماینده تام الإختیار بهائیت در شمال غرب ایران بوده است. او می گوید من معلم ...


آموزش و پرورش بودم که با ترفندهای بهائی ها شغلم را از دست دادم ولی بعد از 4 سال دوباره به شغل خود بازگشتم.


دلیل گرایش به بهائیت:

او می گوید: در اوج خفقان قاجار بهائیت از فقر مادی و فقر فرهنگی مردم جامعه بویژه نقاط روستایی که سواد آنچنانی نداشتند استفاده کردند، خشکسالی های ممتدی که می آمد اوضاع معیشت مردم را وخیم کرده بود، از سوی دیگر ایرانی ها و فقر حاصل از جنگ با روسیه و ... سبب شده بود که مردم نتوانند از عهده معیشت خانواده خود برآیند.

در این جا بهائیت با کمک هایی که از استعمارگران دریافت کرده بود سعی در ایجاد نانوائی و کشاورزی کرد، در غرب و شمال غرب نانوائی سنگک متعدد ایجاد کردند و اعلام کردند که هر کس بهائی شود به ازای هر فرد خانواده می تواند یک نان دریافت کند، کپن داخلی می زدند و نام نویسی می کردند و ادعا می کردند که این از فضیلت های دنیایی ماست، فضیلت های اخروی هم داریم.

در بچگی بارها شاهد گریه پدر و مادرم بودم که در خفا به هم می گفتند که چرا دین اسلام و احساس زیبای خود را در ازای دریافت نان نباید آشکار کنیم.

دلیل استبصار:

در 19 مرداد 1379 به اسلام و تشیع مشرف شدم. بنده به عنوان یک مبلغ بهائی در دوره های مختلف تبلیغ شرکت کردم با توجه به وظیفه ای که بر عهده من گذاشته بودند باید به اجتماعات بزرگ شیعه وارد می شدم و با حضور در جلسات مذهبی، ذکر مصیبت و ... گزارشات مختلفی را به تشکیلات در این خصوص ارسال می کردم؛ البته با رفتن به این جلسات عشق لایتناهی این عاشقان به خاطر ائمه اطهار (علیهم السلام) را مشاهده کردم، من رفته بودم که جوانان مسلمان را صید کنم که خود صید شدم. بعد سؤالاتی برای من پیش آمد که از افراد تشکیلات می پرسیدم که جوابی نداشتند و گاهی با تعجب به من می گفتند این چه سؤالی است که می پرسی، چرا مثل شیعیان سؤال می کنی؟ کاملاً برایم واضح شد که تناقضات بسیاری در بین عملکرد درونی شیوه تبلیغ و عملکرد بیرونی تشکیلات بهائی وجود دارد.

منابع :

1.      www.baharoom.ir

2.      Isas.tv/blogs/view/index.php.id

3.      Agazade.sharesite.ir/page

4.      www.bestofday.ir

5.      www.dideh bancenter

6.       www.zigil.ir

نظرات  (۱)

۱۱ مهر ۹۵ ، ۲۱:۱۷ خرید ساعت مچی
سلام امین جان ، خسته نباشی ، بسیار متن زیبا و آموزنده ای بود ، متشکرم که دید جوانی مانند من رو بازتر کردید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی