راه روشن

إهدنا الصراط المستقیم

راه روشن

إهدنا الصراط المستقیم

راه روشن

اللهم کن لولیک الحجةبن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیاٌ و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا.

انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنْ‏ أَعْظَمِ‏ الْفَرَجِ


برای انتخاب برترین ‏ها در عرصه ‏ی مهدویت به حدیث جالبی از حضرت امام سجاد علیه ‏السلام اشاره می ‏کنیم که در فرازی از یک حدیث طولانی خطاب به «ابوخالد کابلی» می ‏فرماید: 

«... إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَیْبَتِهِ الْقَائِلِینَ بِإِمَامَتِهِ وَ الْمُنْتَظِرِینَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ أَهْلِ کُلِّ زَمَانٍ لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى ذِکْرُهُ أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ وَ الْمَعْرِفَةِ مَا صَارَتْ بِهِ الْغَیْبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ وَ جَعَلَهُمْ فِی ذَلِکَ الزَّمَانِ بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِینَ بَیْنَ یَدَیْ رَسُولِ اللَّهِ بِالسَّیْفِ أُولَئِکَ الْمُخْلَصُونَ حَقّاً وَ شِیعَتُنَا صِدْقاً وَ الدُّعَاةُ إِلَى دِینِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْراً»



اهل زمان غیبت آن حضرت، که معتقد به امامت و منتظر ظهور وی باشند، از اهل هر زمانی برتر هستند، زیرا خداوند متعال آنقدر عقل، فهم و معرفت به آن ها عطا فرموده که غیبت در نزد آن ها همانند مشاهده شده است.

خداوند آن ها را در عصر غیبت همانند کسانی قرار داده که در محضر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم شمشیر کشیده پیکار نمایند. آن ها براستی با اخلاص هستند و به درستی شیعیان ما می ‏باشند، که در آشکار و نهان به سوی دین خدا فرا می ‏خوانند.

سپس فرمود:

 

انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنْ‏ أَعْظَمِ‏ الْفَرَجِ.

انتظار فرج از برترین فرج ‏ها می ‏باشد.[1]



[1] - طبرسى، احمد بن على، الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی)؛ ج‏2 ؛ ص318- مشهد، چاپ: اول، 1403 ق و موسسه اعلمی، بیروت، 1401 ق.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی