راه روشن

إهدنا الصراط المستقیم

راه روشن

إهدنا الصراط المستقیم

راه روشن

اللهم کن لولیک الحجةبن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیاٌ و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا.

چهار زن حسینعلی نوری در تضاد با منع تعدد زوجات در بهائیت


بر اساس استفتائات بهائیان از شوقی افندی و عبدالبهاء (سران بهائیت) درباره تعداد همسران، بهائیان مکلف به قبول تک همسری شده اند در حالی که بر اساس نص صریح کتاب اقدس (نویسنده پیامبر بهائیان داشتن دو زن در آنِ واحد جایز است؛ از سویی با نگاهی بر تاریخ بهائیان به نام چهار زن در لیست زنان بهاء الله می رسیم.

میرزا حسینعلی نوری چهار زن به ترتیب زیر داشت:...




1 ـ بانو نوابه که اولین زن میرزا است و پس از آن که میرزا با یک جهش از مقام بندگی به رتبه ربوبیت و الوهیت ارتقاء یافت بانو نوابه از طرف وی به لقب «ام الکائنات» مفتخر گشت. میرزا از این زن دارای سه فرزند گردید: دو پسر به نام عباس (ملقب به غصن اعظم) و مهدی (ملقب به غصن اطهر) و یک دختر که بعدها به بهائیه خانم و ورقه علیا ملقب گشت.

2ـ مادر میرزا محمدعلی (غصن اکبر) و میرزا ضیاء الله و میرزا بدیع الله؛ اسم دقیقی از این زن بهاء الله در کتب بهائی منتشر نشده است.

3ـ گوهر خانم کاشی مادر فروغیه خانم.

4- جمالیه خانم که از دوازده  یا سیزده سالگی در خانه میرزا بعنوان خدمتکار می زیسته و چون به سن شانزده سالگی رسید میرزا حسینعلی نوری (بهاءالله) که در آن زمان هفتاد سال داشته است دریای مهرش در حق وی به جوش و خروش می آید و نسیم لطفش ورزیده، او را به همسری خود برگزیده است.


منبع : کتاب جمال ابهی- برگرفته از سایت (http://www.baharoom.ir)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی